Tipy na veganské dipy a zálivky ;-)

Od : | 0 Komentářů | On : Červenec 8, 2015 | Kategorie : O zdraví

Kešu dip

Nikdy jsem nebyla žádný velký salátový jedlík. To z toho důvodu, že mi chuťově přišly vždycky příliš obyčejné, a když už jsem zkusila udělat nějakou zálivku podle luxusně vypadající salátové kuchařky… no, nedopadlo to dobře. Z jednoho takového pokusu mi zůstala averze k červené řepě, protože se mi při pouhé myšlence na ni zvedá žaludek. Tak odporná ta zkušenost byla. 🙂

Po čase jsem zjistila, že ať už se nám to líbí nebo ne, v jednoduchosti je síla.

1. Zakapejte salát citronem

Příliš obyčejné říkáte? Možná. Každopádně jde o klasiku, která nezklame. A co víc? Dostaneme tak do těla velkou dávku vitaminu C, který dnes už téměř každý doplňuje šumáky a tabletkami. Co takhle jít ke zdroji? Citron má totiž silně detoxikační účinek, ředí krev a pomáhá vstřebávání železa. Rozhodně by neměl chybět v jídelníčku lidí, trpícími na chudokrevnost. Navíc obsahuje hesperidin, či jiné flavonoidy, jež podporují pružnost cév a zabraňují krevním sraženinám.

Salát s citrónem

2. Česnekový s pažitkou

Tenhle, jako většina mých oblíbených dipů má oříškový základ. Nedělám si legraci. Je inspirovaný raw kuchyní a jde vlastně o rozmixované kešu oříšky s vodou (1:1). Potom už jen přidáte a rozmixujete česnek a sůl, a nakonec přimícháte nakrájenou pažitku. Určitě to chce ale kvalitní mixér.

Dip z kešu oříšků

No, a co nám takovýto dip přinese, kromě skvělé chuti? Kešu oříšky jsou po slunečnicových semínkách nejbohatším zdrojem hořčíku, zároveň obsahují velké množství B1 a B2 a jsou doporučovány proti depresi, nervozitě, únavě či dokonce bolestivé menstruaci. Nemluvě o česneku, který snižuje cholesterol v krvi a působí antibakteriálně.

3. Paprikový dip

Jednoduchá příprava a stejný základ jako u předešlého dipu – kešu oříšky.

Paprikový dip
Paprikový dip

Jen místo česneku a pažitky přihodíme kousek papriky a samozřejmě opět trochu soli. Skvěle se hodí na saláty s osmahnutým uzeným tofu.

Salát s uzeným tofu a paprikový dip z kešu oříšků

 

4. Sojový jogurt

sojadeVyzkoušejte obyčejný, ovšem sojový jogurt, bez příchutí. Já osobně neochutnala lepší, jak od značky Sojade. Jestliže jste zvyklý na přírodní jogurtovou chuť, určitě se nezklamete. Tyto jogurty navíc obsahují kromě bílkovin také živé kultury a laktobacily výborné pro podporu správné funkce trávicího ústrojí.

Salát s dipem

Článek budu průběžně doplňovat. 🙂

MOHLO BY SE VÁM LÍBIT:

Eva kavková a tajemství syrové stravy – rozhovor

Mléko pro zdravé kosti? Pravda nebo fikce?

Dětský tábor s možností vegan stravování

Share on Facebook11Share on Google+1

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *