Veganské grilování

Od : | 0 Komentářů | On : Červenec 20, 2015 | Kategorie : Jiné, O zdraví, ProVeg

Grilování

Slunce, vedro k padnutí, voda a jak jinak než letní grilování. Vsadím se, že by každého vegana mrzelo, kdyby se díky alternativnímu stravování ochudil o pořádnou grilovačku. Po vlastních zkušenostech vám mohu sdělit, že není nad veganské grilování. Ve skutečnosti jsem nejedla nic lepšího a po veganských dobrotách se můžu utlouct. A jaké jsou tedy možnosti?

Zelenina a ovoce na gril

Někdy stačí málo. Zkuste si hodit na gril například silnější kolečka ananasu. 🙂 Nebudete litovat. Byla to jedna z nejlepších věcí, co jsem toho dne ochutnala. No a ze zeleniny se dá vlastně grilovat téměř cokoliv. Doporučuji vyzkoušet:

  • Papriku – nepotíráme ničím, necháme jen opéct
  • Brambory – možná se zdá obyčejné, ale když je potřete grilovacím kořením rozmíchaným s olejem, popř. česnekem, zapráší se po nich, a pokud budete u stolu společně s masožravci, určitě si pospěšte a naberte si do zásoby, protože to budou právě oni, kdo se na ně sesypou jako mouchy 😉

Grilování

  • Cuketu – silnější kolečka cukety potřete marinádou a nechte opéct z obou stran
  • Kukuřici – kukuřici povařte přibližně 30 min v neosolené vodě ( v opačném případě byste ji museli vařit mnohem déle), uvařenou kukuřici potřete máslem, posolte a položte na gril. Musíte často otáčet, aby se nepřipekla.

Náhražky masa

Pokud nejste k veganství vedeni od malička, určitě si také pamatujete na grilované flákoty masa a klobásy. Po pravdě se mi z té představy teď zvedá žaludek :-), ale to není podstatné. Důležité je, že i vegani si mohou užít identicky chutnající alternativy a nezkřivý přitom žádnému zvířeti ani chlup na hlavě.

Nedokážu říct, že jsem ochutnala všechny možnosti, které současný veganský sortiment nabízí, ale přinejmenším mohu poskytnou jakýsi přehled. Tak nebo tak je z čeho vybírat:

  • Robi plátky – určitě vyzkoušejte. Dá se dokonce koupit větši balení již naložených plátků vhodných právě na gril. Pokud máte ale radši výraznější chutě, doporučuji ještě okořenit či popatlat něčím vlastním. 😉 Otestovala jsem na masožravcích a dle jejich názoru, to vůbec není špatné. 😀
  • Veganské klobásy – v tomto případě je těžké radit, je jich skutečně spousta, a jelikož dáváme každý přednost něčemu jinému, budete muset výrobky sami otestovat. Nakoupit ale můžete kromě bioobchodu i online na stránkách vegan foods.
  • Burgery – i v tomto případě doporučuji se obrátit na výše zmíněné stránky, najdete tam hned několik druhů. Já osobně mám zálusk na Burger Deluxe. 😉
  • Tofu – já osobně nejčastěji doporučuji tofu, protože se chuťově příjemně doplňuje se zeleninou. Ale výběr už je holt na každém z vás.

Ražničí

Pokud toužíte kulinářsky více vyniknout a nejen fláknout kus tofu na gril, zkuste si pohrát s vlastní fantazií. Připravte špejle a začněte napichovat, co máte rádi. Určitě můžete vyzkoušet nejrůznější kombinace veganských uzenin a zeleniny (např. paprika, cuketa, sherry rajčátka, cibule, česnek, olivy,…). Hotové ražničí pak potřete marinádou a nechte péct.

Grilování

Share on Facebook6Share on Google+2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *